dimecres, 21 de novembre del 2012

I dura, i dura ...

d'aquí
Sobre l'útil i l'honest:
Ningú no està exempt de dir ximpleries. La desgràcia és dir-les seriosament.
Sobre el penediment:
Una persona sàvia no és sàvia per a tot; però l'home de talent té talent per a tot, fins i tot per a ignorar.

El que jo dic: una mina!


Montaigne, Michel de. Assaigs, llibre tercer. Barcelona, 2008. Proa. Traducció de Vicent Alonso.

(perdoneu, però aquests dies estic a Corea entre el 1950 i el 1953, això -i la feina, i la família, i respirar ...- m'impedeix bloguejar "com cal")

11 comentaris:

AM-ERC ha dit...

Jo també estic llegint els assaigs de Michel de Montaigne aquests dies. És una font inesgotable de cites imprescindibles.

Planta't al paral·lel 38 i no et moguis d'allà. Resisteix!!!

Galderich ha dit...

Per estar a Corea entre el 1950 i el 1953 et veig fina...

Per cert, Corea del Nord o del Sud?

Carme Rosanas ha dit...

Una mina inesgotable Montaigne!

en Girbén ha dit...

Ja saps que he sentit la carícia dels rat-penats que actualment dormen a l'estudi del Montaigne...
Aquesta Corea que dius sona molt a la de MASH.

Allau ha dit...

Pensava que estaves en campanya. Però ai només és la guerra de Corea, no em sembla tan greu.

lolita lagarto ha dit...

.. tampoc és qüestió d'haver d'estar sempre fent broma.. (pel primer Montaigne)

Garbí24 ha dit...

el pitjor de dir ximpleries és que alguns se les creuen i tot.
Fa bon temps per Corea---;)

Tirant lo Bloc ha dit...

... has anat a Corea a ballar el 'Gangnam Style'?

Gemma Sara ha dit...

Em sembla que això que ha dit el Papa que al portal de Betlem no hi havia ni bou ni mula (però que la Maria segueix sent verge, eh) és una ximpleria seriosa com una casa de pagès.
No t'oblidis de respirar! ;)

Anònim ha dit...

Corea del sud o del nord...?

Clidice ha dit...

F. Xavier Sànchez doncs si també els estàs llegint no t'explico el final ^^

Galderich com diu en F. Xavier: al parel·lel 38 a punt de cridar "Banzai!" :(

Carme a vegades penso: què faria sense ell?

Girbén i tu ja saps que em fas molta enveja? M'encantaria trobar-me a la Corea de MASH, sèrie de culte on les hagi :)

Allau home, una campanya bèl·lica, això sí, una mica arnada ;)

lolita lagarto bé, no sé si ell parla de la broma o d'aquells que s'acaben creient les pròpies imbecilitats. L'error és normal, la persistència en ell ja no tant i reconèixer que l'has esguerrada, cosa que reconec difícil, ja t'aproxima als sants (laics o religiosos). :)

joan gasull si noi, aquests són els pitjors. Bé, el temps a Corea entre 1950-53 està una mica turmentós, amb previsió de pluja atòmica, però potser no passarà.

Tirant lo Bloc ja m'estranyava que no sortís! op! op! op! ^^

Gemma Sara bé, estic convençuda que Montaigne devia conèixer l'Inquisidor Major senyor Ratzinger. O això o que hauria de passar a dir-se Nostradamus. uf, uf, uf (respirant ^^)

pons007 paral·lel 38, que això és com preguntar si t'estimes més el pare o la mare :D