dimecres, 29 de setembre del 2010

El nas de Cleòpatra (apunt en brut)


Aeroport de Barcelona, T-1, dos quarts de dues de la matinada.

Vaig a la cafeteria per demanar un te. He vingut massa d'hora però tenia por d'adormir-me si em quedava a casa. He de recollir el meu fill petit que arriba d'Amsterdam. Vueling ha anat retardant el vol fins aconseguir multiplicar exponencialment les persones que avui no dormiran prou hores. Potser estant preparant algun tipus de record, ves a saber!

Faig cua. Al meu davant dues parelles joves, per l'accent semblen de Canàries. Només hi ha un sol cambrer que se'l veu prou atabalat. Li demanen un menú, el cambrer els diu que en aquesta hora no pot ser: es demasiado tarde, no hay cocina.

La noia més "espavilada" li contesta de mala manera: a mi no me hable así, usted es un maleducado, que se ha creído?. Com què no tinc pressa començo a trobar-ho interessant.

L'home, ja prou estressat per la feina, mira la desena de persones que fem cua amb cara d'angúnia i intenta disculpar-se. Li fa notar a la clienta que hi ha un rètol ben visible, (i en castellà només) just on ella ha estat fent la cua tota l'estona i on hi diu: "cocina cerrada".

La noia no en té prou i això encara l'encén més. Ara és la viva imatge de la indignació i del "Usted no sabe con quien está hablando". Li diu, amb una bufada, al camàlic (ai, perdó), al noi que va amb ella, que pagui el compte. Un cafè i una magdalena (ja es nota que són clients VIP).

El noi treu una targeta de crèdit. El cambrer, ara enutjat, però carregant-se de paciència li mostra l'altre rètol, just on ha succeït tota la discussió, on hi diu que cal pagar en efectiu perquè tenen espatllat l'aparell lector de targetes de crèdit. Sembla que en aquesta única cafeteria d'arribades se l'han passada escrivint rètols avui (només en castellà, no cal dir).

Finalment, en una de les meves intuïcions genials (fota't Sherlock!) dedueixo el que passa: no saben llegir! O això, o és que ha canviat la dita i ja no és allò de "qui paga mana", ara és "qui paga, ni que sigui una merda, puteja." (o tempora, o mores).

La noia se'n va amb el nas ben alt; això si, no puc dir que sigui gens admirable, ni en cent anys s'assemblaria al nas de la Cleòpatra.

31 comentaris:

David ha dit...

Doncs si aquest és en brut, com serà en net?
Ara, que algun dia s'hauria de parlar seriosament sobre l'educació de molts cambrers...

Pepe ha dit...

Jo, pos más que el aeropuerto de Barcelona parece el de Madriz. No te habrían abducido?

Vida ha dit...

...l'educació de molts cambrers, però també la de molts clients que pensen que pagant tenen dret a qualsevol cosa (aquest és el missatge rebut sempre, no?: el client sempre té la raó). Jo diria que en general hi ha molts de nervis, poca comprensió i com ha dit Garbi en el seu escrit d'avui molt mala follada...

sànset i utnoa ha dit...

Aquesta Cleopatra és la de l'Astèrix!

Cartells només en castellà? Ja estem curats d'espants. Encara que els de TeleMandril s'esforcin a dir ves-a-saber-què.

Estudi antropològic força interessant, el teu. I coherent la teva conclusió.

*Sànset*

Pilar ha dit...

Si que són matineres, les històries... :-) . No sabien llegir. Segur que no.

Cris (V/N) ha dit...

Al meu lloc de feina (un ambulatori) passa el mateix, hi ha diferents Serveis, però un taulell és un taulell, i qui hi treballa darrera té que saber-ho tot.... si jo t'expliqués....

Molt bon apunt, com sempre un gust llegir-te Clídice :) Petons

Unknown ha dit...

Com diu la Cris és un fenomen generalitzat que la gent no llegeix rètols.


De tota manera vivim en una societat que exalta l'insult i la crispació com a valor positiu. Tan sols cal veure les audiències de uns quants programes televisius...

Allau ha dit...

En la resposta del cambrer jo no hi sé veure mala educació. Potser és que com a client sóc un tou.

Mr. Aris ha dit...

Aqui hi han molts temes: el tracte amb el client directe, l'aeroport, les targes de crèdit. L'aeroport es un escenari hostil: tot es més car, la gent està de pas i uns tenen pressa i daltres no. Els empleats els hi don igual agradar al client, doncs tenen la clientela que volen perque alli dins estàs atrapat. I després hi ha gent que es pensen que això es l'edat medieval i son superiors a tu. No sabes con quien estas hablando. molt bo, clidice.

Carme Rosanas ha dit...

Bon post, Clídice!
Trist però molt ben explicat.
I el fet que sigui un apunt en brut, m'ha semblat un gran encert, li dóna un toc especial!

Quim ha dit...

ai, estimadíssima Clídice, el nas de Cleopatra... ja ho deia Pascal, la nariz de Cleopatra, de haber sido más corta, habría modificado toda la faz de la Tierra. Imagina't una dona així amb el nas de cleopatra, puf, gràcies a Déu que té un nas convencional.

Ferran Porta ha dit...

Si Cleòpatra aixequés el nas...

Sergi ha dit...

Ostres, de veritat no sabien llegir? Què fort! La veritat és que sembla impossible, però ves a saber.

Alberich ha dit...

Es pot conèixer molt bé la gent per la manera com tracta a qui li fa un servei: Des de qui es pensa que és un vassall, als que creiem que és un empleat/da que fa la seva feina, tan digna com la teva. Sempre hi ha que la seva autoestima passa pel damunt de la dels altres.
Salut.

Casiopea ha dit...

Hola Clidice,

Aquesta actitud del client vs el cambrer només l'he vista a les nostres contrades o amb gent de les nostres contrades a l'estranger (em refereixo als mediterranis i surenys en general). No l'he vista ni a França ni a Anglaterra. Potser és casualitat.

L'educació suposo que fa molt, per part de tothom. També l'egoisme, és a dir, tenir en compte a l'altra gent que fa cua, als clients, etc.

marta (volar de nit) ha dit...

D'una banda haurien pogut tenir la cuina oberta o el bar tancat. I d'altra banda, aquests clients haurien d'haver estat abduïts i eliminats a la segona frase.

Marta Contreras ha dit...

M'agraden aquest tipus de situacions, perquè es veu el tipus de gent que hi ha pel món.

Garbí24 ha dit...

mare meva com està el pati, el servei cada dia pitjor, ara que volia agafar per casa un parell de majordoms una cuinera i una camarera
bona vaga

Clidice ha dit...

En Manel s'ha colat d'apunt :P

Blogger Manel Aljama ha dit...

Posem veu (i accent) de Gracita Morales / Rafaela Aparicio:
"Ay señorito, como está el servicio".

Tens raó la gent no sap llegir. Em passa molt que la gent (sempre plural i els altres!), sovint em confon amb algun empleat i pregunta per portes, terminals quan davant dels seus nassos tenen els monitors...

Però pensant com usuari és una mica impressentable que no tinguem un servei 24 hores. Viatjo sovint i moltes vegades amb el primer vol. Entre baixar-me els pantalons, obrir el portàtil, etc etc. no em queden ni 5 minuts per un cafè quan només tens 1 cafeteria oberta amb un cambrer/a exòtic amb els ulls clucs de son o de ressaca!

Vull un cafè!

Molt bo.
Una abraçada i uns petons per si de cas!

29 de setembre de 2010 14:10

Francesc Puigcarbó ha dit...

de maleducats n'hi ha arreu, fins i tot als aeroports, ara, la gent en general no ens hi fixem massa amb els "lletrerus", i de fet, no tenim perquè, anem a menjar o a beure no a llegir, per aixó ja hi ha les biblioteques......de moment.

kweilan ha dit...

Posen vols a unes hores impossibles i no es pensa en els usuaris que necessiten prendre alguna cosa. Bon apunt!

Clidice ha dit...

David merci :) penso que l'educació en general és el que ens està fallant.

Pepe si me abducen antes que avisen, que miro si me conviene ;) Y no, era en Barcelona, acaso se habla en otra lengua en Barcelona?

Vida al final sempre acabes pensant el mateix: la vida sexual del personal està sota mínims :(

Sànset però tenia un nas ... quin nas! :) Bé, quan t'has d'esperar un parell d'hores el millor sol ser l'antropologia ;)

Pilar de calaix oi? ;)

Cris (V/N) ai, en tinc un d'un ambulatori, un taulell i una noia que fa cara de "jovoldriaserasantmiqueldelfai", que un dia d'aquests veurà la llum ;) Petons

Eulàlia Mesalles si, la sensació és que aquella mossa s'havia cregut que, amb la seva actitut, semblava més senyora. Pobreta!

Allau la veritat és que ho va dir nerviós, no et dic pas que no, però a mi no m'hagués afectat gens ni gota. Ells van estar exactament 10 minuts al davant del cartell "cocina cerrada" o sigui que ...

Clidice ha dit...

Aristofeles gràcies maco. Tens raó, només cal veure-ho. Aquella gent, joves i ben plantats, que es veia que estaven allí per lleure, feien cara de fàstic i mal humor. Només que la noia del nas hagués somrigut i fet alguna broma, l'estat d'ànim de la seva colla hagués canviat com per art de màgia. Ella, però, va triar la bronca.

Carme merci wapa, la veritat és que hi havia coses que volia dir, però que no em semblava bé posar-les, o sigui que les he ratllat ;)

Benvolgut Quim ja tens raó ja, la senyoreta en qüestió, si al damunt hagués tingut un bon nas ... allò hagués estat una catàstrofe! ;)

Ferran ensumaria i diria: aquí put! :P

XeXu elemental estimat Watson, perquè si en sabien és que eren o rucs, o tenien mala fe ;)

Clidice ha dit...

Alberich maltractar a algú que et serveix és una baixesa imperdonable. Normalment qui ho fa sol ser rastrer amb els de dalt, o sigui, dit finament: un llepaculs de merda! Vaja, persona per oblidar.

Casiopea és que aquí, filla meua del meu cor, hi ha molt de poll ressucitat i això del m.c.e. (mínim comú educacional) ningú no els ho ha ensenyat.

marta (volar de nit) òndia, hagués estat xulo eh! per la propera cua m'ho demano! :D

marta si, la veritat és que a les cues sempre acabo passant-mo bé, estic pensant que deu ser alguna psicopatologia ;P

Clidice ha dit...

garbi24 ja ho veus, però ves amb compte, dos majordoms solen acabar barallant-se, no t'ho aconsello. La vegada que en vam tenir un parell a casa, allò es va acabar com el rosari de l'aurora: que si la porta l'obro jo, no que jo, que no, que t'he dit que jo ... ;P

Manel Aljama ai señorí...to!, en realitat em va semblar increïble que a arribades només hi hagués oberta aquella cafeteria i amb tan poc servei. Segurament la demostració formal de la poca importància del nostre aeroport potser?

Francesc Puigcarbó veus? en això no hi havia pensat! i jo vinga demanar un entrepà de pernil dolç a la biblioteca! ja deia jo que aquella dona em feia molt mala cara? :P

kweilan la cafeteria estava a petar i el vol, ni t'ho imagines, havia d'enlairar-se a Amsterdam a les 9 de la nit i ho va fer a quarts de dues!

Casiopea ha dit...

Clidice,

Seguint la resposta que has donat a Kweilan, ja sé perquè el vol va tenir tant retard. Sortien d'Amsterdam, oi? Doncs ja està: fins i tot "leshablaelcomandante,croghnc,crogg (micro que mai s'entén res)" i els/les auxiliars de vol anaven de maria fins a dalt de tot i és clar ...
jijiji ;P

Galderich ha dit...

Ha, ha... jo qui recordo és el Ricardo Bofill (pare) volent canviar de vol de Roma a Barcelona perquè el seu es retardava i el nostre que en principi sortia més tard sortia puntual i llavors abans que l'altre. El fort és que ho pretenia fer quan ja estàvem entrant a l'avió i parlant amb la noia que revisa que el bitllet coincideixi amb el DNI.
I el paio anar dient que no sabia amb qui estava parlant, que si era l'arquitecte de l'aeroport de Barcelona, que si amunt i avall... En fi, finalment no el van deixar pujar, com és lògic!

LEBLANSKY ha dit...

No sabien llegir? Estimada Holmes, mai no ho hauria descobert. Bon relat!
Ah, i molt bona tria la de la Cleo d'Uderzo :)

miquel ha dit...

M'encanten els contes de faraones i esclaus!
Però... realment han pagat?

maria ha dit...

M'ha encantat l'escrit, especialment per la Cleopatra i la referència al nas i al geni...a mi és que tot el que fa oloreta a astèrix m'enamora :)

Clidice ha dit...

Casiopea ... no comment, ni bebbent ... ni smoking :P

Galderich i quin gustàs no, veure com un "poderós" s'ha de fer fotre! :)

LEBLANSKY per a mi, la Cleo sempre serà la d'Uderzo ^^ I si, sóc molt bona deduïnt :P que m'he empatxat de tooootes les novel·les d'en Sherloc, la Christie i en Maigret :D

pere si que ho semblava una faraona, una mica de pa sucat amb oli, però la nena tenia molt tronío ;)

maria què bé! jo també sóc asterixmaníaca :)