dimecres, 8 de juny del 2011

Milonga

Una milonga vol dir una mentida en argentí, i també és un tipus de cançó que va fer molt popular en Carlos Gardel. La cosa gardeliana em ve de la meva iaia Antònia, a la que li agradava molt cantar i sempre m'explicava la història que se l'havien volgut endur al Paralelo a cantar cuplets, però que el seu pare, lo Bep de Balaguer, traginer de pro i gran ballador de jotes, no ho va permetre, que ja se sap que'ls passe a les xiquetes que canten al Paralelo. Vaja, que en Gardel, per a la iaia Antònia, era un ídol que sempre taral·lejava amb la seva veu de soprano. Veu que, malauradament, jo no he heretat, què hi farem. Ah! doncs, bé, que d'això, que el pare -el meu, és clar-, que ahir va fer 76 anys, fill de la iaia Antònia, també sigui amant d'en Gardel i les milongues. Per molts anys!


Me gusta lo desparejo
Y no voy por la vereda;
Uso fungi a lo Massera,
Calzo bota militar.


La quise porque la quise
Y por eso ando penando;
Se me fue ya ni se cuando,
Ni se cuando volverá.


Me la nombran las guitarras
Cuando dicen su canción,
Las callecitas del barrio
Y el filo de mi facón.


Me la nombran las estrellas
Y el viento del arrabal;
No se pa' que me la nombran
Si no la puedo olvidar.

Soy desconfiao en amores,
Y soy confiao en el juego;
Donde me invitan me quedo
Y donde sobro también.


Soy del partido de todos
Y con todos me la entiendo
Pero vayanlo sabiendo:
Soy hombre de Leandro Alem.


No me gusta el empedrao
Ni me doy con lo moderno;
Descanso cuando ando enfermo,
Y dispues que me he sanao.

La quiero porque la quiero
Y por eso la perdono;
No hay cosa peor que un encono
Para vivir amargao...

No us perdeu la història de Leandro Alem, "el hijo del ahorcado". Fascinant on podem arribar amb això de l'hipertext.

16 comentaris:

Ferran Porta ha dit...

Una milonga gardeliana pel teu pare, i també les meves felicitacions!

Casiopea ha dit...

Gràcies

Alberich ha dit...

Quina meravella els tangos d'en Gardel!.
Felicitats per l'aniversari del teu pare i per molts anys!

Anònim ha dit...

Mira que bé! Sempre m'havia preguntat que era això de no em vinguis amb Milongues!

Lluís Bosch ha dit...

Com van els pactes per l'alcaldia? Ciu o PP? Quina intriga...!

en Girbén ha dit...

"No me gusta el empedrao
ni me doy con lo moderno;"
és una proclama que, ben rumiada, podria signar.
Abraça al pare de part meva!

Clidice ha dit...

Ferran, Casiopea, Alberich, glamboy69, Girbén moltes gràcies per passar per aquí i fer-me (fer-nos) companyia. Res millor que la bona gent per compartir amb la família.

Júlia ha dit...

Cada dia m'agrada més Gardel,com diuen els argents, cada dia canta millor... Felicitats per la part que et toca!!!

Clidice ha dit...

Òndia Julia no sabia que ho deien, però tenen tota la raó. Gràcies! :)

Francesc Puigcarbó ha dit...

quelcom pasa al meu ordi, no veig el vídeo, de totes maneres Gardel no m'ha agradat mai, i amb el pas del temps encara menys. En general detesto cordialment el tango.

Clidice ha dit...

Benvolgut Francesc em sap greu. De fet, però, no és un tango, és una milonga, que no és ben bé el mateix :) Ah! i és per felicitar el meu pare, que a n'ell si que li agraden :) Ja ho veus, contra gustos ... Merci per passar :)

Francesc Puigcarbó ha dit...

Be a ser el mateix milonga o tango per un neòfit, ara si al teu pare li agraden es una altra historia. Al meu li agrada la 'Sarsuela' i jo faig veure que tambè.

Vicicle ha dit...

Clidice, arribe tard i em sap greu. Moltes felicitats al teu pare i per molts anys. Mon pare cantava els tangos en una dramatització de primera. A mi m'encanten. Ara, sóc més del Julio Sosa i també del Tata Cadrón, tot i que Gardel és Gardel, ja m'entens.

Vicicle ha dit...

Torne a ser jo. Volia dir Tata Cedrón. I ací tens un enllaç de la Milonga pel Julio Sosa. Potser ja el conega ton pare.

http://youtu.be/SJGW9wr-MPw

Paraula de comprovació: extra (doncs sí, comentari extra, i què?)

Clidice ha dit...

Vicicle moltes gràcies, en aquestes coses mai es fa tard :) i merci pel link, vaig a fer-hi una ullada :)

Manel Aljama ha dit...

Em va agradar al Facebook. Només espero que l'activitat municipal no sigui estressant no pas per tu que et veig activa ;) sino pels antics regidors que tenien el poder...
una abraçada i tot el millor
Manel