dimecres, 26 de setembre del 2012

Le rouge et le noir

Hi ha amigues que, quan viatgen i veuen coses que saben que molt normals no són, pensen en mi i aleshores em trobo amb aquests detalls que em distreuen una bella estona.

L'À. sap que considero El roig i el negre d'Stendhal una de les millors obres mai escrites, d'aquelles que han de formar part, sí o sí, de la col·lecció mínima de qualsevol. Sortosament, la meva no és una opinió única -ni tan sols autoritzada- i, per això, per les opinions autoritzades, la vida de Julien Sorel té una gran tirada.
d'Amazon
En aquest cas l'À. va viatjar a Brussel·les, d'on em va dur aquest manga de l'obra stendhaliana i un petit extra: Enfilez vous! de Rafaël Borgia - Luz, "une ode a la fornication", la versió satírica de l'obra d'Stephane Hessel, Indignez vous!. No sé pas que creure del que pensa l'À. de mi, en base als seus regals, però que ens ha servit per fer més d'una riallada, de ben segur.
d'aquí
Mon dieu! Le rouge et le noir en manga? Quelle absurdité! Mais, pourquoi pas? Dans le style des livres "Colección de Historias" de Bruguera. Ah! et Enfilez vous! est impropre à la pensée fondamentaliste des bobos et les imitateurs. J'ai notifié.

15 comentaris:

Gemma Sara ha dit...

Trobo que és maco que se'n recordin de tu quan veuen coses no del tot normals :) M'apunto "El roig i el negre" a la llista de clàssics-que-algun-dia-llegiré (en format clàssic) I també aquest "Enfilez-vous", que com a bona bobo (i boba) que sóc vull descobrir les 5 diferències entre el del Hessel i aquest... Bonjour Clidi!

Clidice ha dit...

Gemma Sara sí que n'és de maco i sí, has de llegir El roig i el negre ni que sigui per dir-ne pestes (jo no he pogut, i ja ho he fet diverses vegades). I jo també sóc una "bobo" en un percentatge important, no me n'amago. Però aquí està la gràcia, poder-se fotre d'una mateixa i no deixar de ser com s'és :P

Anònim ha dit...

em sento una mica marginat per no parlar francés...

Clidice ha dit...

pons007 pobrissó, no pateixis a la que tingui dos minuts et faig una ONG per tu solet: Français pour Pons ^^

Clidice ha dit...

Per cert que ara l'hipervincle de la paraula "bobo" ja funciona correctament, se m'havia desmanyotat.

Carme Rosanas ha dit...

Divertits i interessants, aquests regals! Això són amigues!

Bobos... prou que en som una mica tots, per aquests barris! :)

Mr. Aris ha dit...

sembla una bona adaptació, no arribo a trobar qui es el dibuixant....

Galderich ha dit...

No hi ha res millor que et facin regals pensats expressament per a tu.

Clidice ha dit...

Carme si, tinc molta fortuna amb les amistats :) I també, tots som una mica bobós :)

Aris quan arribi a casa t'ho miro.

Galderich són els millors, perquè vol dir que han perdut una estona pensant-hi.

Angel Corrochano ha dit...

Que gran detalle, gracias por compartir, seguro que merece la pena
Un abrazo Clidice

Clidice ha dit...

Angel Corrochano más que el regalo los "intangibles" que viajaron con él :) Un abrazo.

Aris és de l'Studio Variety Artworks. Han "manguitzat" un munt de clàssics. No he pogut trobar més dades.

Eduard ha dit...

Realment és molt macu que la gent pensi en tu, quan viatge. A mi els petits records que em porten i alguna que altre postal, sempre em fan molta il·lusió.

Clidice ha dit...

Eduard Ariza tens raó, és ben bonic que pensin en tu :)

Anònim ha dit...

En general, a no ser que sigui algú que et coneix molt bé, sempre em sorprèn comprovar que la gent no s'acaba de fer una idea del que sóc... o del que voldria que es pensés que sóc. Els regals són una bona evidència del que els altres pensen de nosaltres. O potser és que som, només, el que els altres pensen.

Clidice ha dit...

Enrich H. March saps què passa? que a mi m'encanta que em regalin coses, ni que sigui una bossa de llavors de gira-sol, perquè vol dir que aquella persona ha pensat en mi, i, en aquest cas, apreciant-la com l'aprecio, em fa sentir la mar de bé :)