dilluns, 23 de maig del 2011

De l'experiència

Reflexionar fent travessa, seure al Montgrós i sadollar-te la mirada de meravella. Em sembla que m'he trencat un dit, però això té poca importància, el que importa és ser aquí dalt, el millor lloc del món sencer, per la bellesa i per l'esforç en arribar-hi.

"Les dificultats i l'obscuritat solament es perceben en cada ciència per aquells que hi han entrat. Perquè també cal un cert grau d'intel·ligència per poder notar que un ignora, i cal empentar una porta per saber que ens és tancada."

Una nova porta i nous aprenentatges. Molts motius per a la reflexió. Finalment he resultat triada regidora. Ara mateix no se m'acut res més que restar en repós a l'espera de les decisions que es prenguin. Res millor que asserenar-se i deixar la ment en blanc quan res depèn directament d'una mateixa. O sigui que m'endinso en la lectura de Montaigne, a la recerca de la calma suficient per poder comprendre tothom i, malgrat això, mantenir els meus ideals incòlumes.

Montaigne, Michel de. Assaigs. "De l'experiència". (2008) Barcelona: Proa. Llibre tercer. Pàgina 467.

35 comentaris:

Miquel Saumell ha dit...

Enhorabona!

Vicicle ha dit...

Felicitats, i que Montaigne et conserve la lucidesa. Un petó.

Evocacions ha dit...

L'enhorabona!

Francesc Puigcarbó ha dit...

Enhoabona! ara veuràs la política molt de prop, ves en compte, moltes coses no t'agradaran i és un joc on hi tens més a perdre que a guanyar. Sort!

Mr. Aris ha dit...

felicitats! Ànim, només son 4 anys!

Galderich ha dit...

No sé si felicitar-te o donar-te el condol. Només espero que aportis un bri de llibertat i d'indisciplina de partit (sinó encara anireu més avall a les properes eleccions!) i força per suportar els impresentables de PXC...

Anònim ha dit...

Felicitats i endavant! Bona feina... però no oblidis el bloc, eh?

Angel Corrochano ha dit...

Se te abre un futuro lleno satisfacciones personales, seguro, y de mucho trabajo. Lo harás muy bien, no me cabe duda.
Enhorabuena
Un abrazo

lolita lagarto ha dit...

Enhorabona!

Allau ha dit...

Ai, tot això que guanya Esparreguera i que perdrem aquí.

(¿Y qué hay de lo mío?)

Yáiza ha dit...

Enhorabona! Seguirem amb interès els teus passos pels desconeguts mons de la política local! Espero que vagi molt bé, i que com tu dius, puguis mantenir els teus ideals tot i entenent els de la resta.

Geococcyx ha dit...

Enhorabona! Veig que hi haurà regidors de 9 partits o coalicions. És "fascinant", això!

òscar ha dit...

Moltes felicitats!!!
Segur que la bona feina estarà garantida.

en Girbén ha dit...

Clidi:)
Ja pots dir-me babau, però em fa molt feliç el teu merescut puestu.
Per a res que et calgui -d'imaginació o natura-, em poso a la teva total disposició.

Carme Sala ha dit...

Moltes felicitats Clídice, me'n alegro molt per tu.
Seràs una excel.lent regidora...segur!

Una abraçada :-)

(Només em sap greu, no haver-te pogut saludar ahir a Dosrius, punyeta!)

Carme Rosanas ha dit...

Doncs així d'entrada no puc més que dir-te una Enhorabona, ben grossa!

Després d'un moment... penso una mica com en Galderich, que també podríem donar-te el condol.

Però no, segur que ho faràs molt bé i te'n sortiràs de primera sense perdre cap dels teus ideals ni cap altra cosa important.

Una abraçada i endavant! He vist que esteu molt repartits... suposo que serà difícil, però molt interessant.

Garbí24 ha dit...

felicitats!!!! ho faràs bé. Quant sentis que critico als polítics, compte que tu no hi estàs inclosa.

Sergi ha dit...

Sembla ser que no tenies prou feina, oi? Per aquí et feliciten, però jo no sé si fer això o plànyer-te. Digues-m'ho tu.

Pilar ha dit...

Segur que no perdràs la perspectiva del paisatge que et fa sentir a la cim del món.
Felicitas, sort i encert!

Alyebard ha dit...

Bon llibre, però ara que t'has ficat en política no estaria de més que també et llegeixis aquest

Cardenal Mazzarino, BREVIARI DELS POLÍTICS, Barcelona: Edicions de la Ela geminada, Quatrivium, 2011.

Més que res per saber d'on et baixaran les hòsties ;-)

Unknown ha dit...

Dona, jo clarament et donaria el condol, però com que "sarna con gusto no pica" i "para gustos, los colores", llavors imagín que és el teu desig i ho faràs amb tota la il·lusió del món, per tant enhorabona!

Brian ha dit...

9 partits representats; quin vot més atomitzat! Vist com li ha anat a ERC en general, neu sortit prou ben parats. Suposo que en un poble -tot i que prou gran- les persones compten més que les sigles. Me'n alegro molt, la teva energia i ganes de fer coses és envejable. Felicitats. ;-)

Vicicle ha dit...

Compte amb el Mazarino, que si no vaig errat va ser el successor de Richelieu i l'introductor de l'òpera italiana a Versalles.;)

Dan ha dit...

ostres! Felicitats. (o el condol com apunte per aquí) Et va la marxa eh? Segur que ho faràs molt bé.

Puigmalet ha dit...

Enhorabona! A escoltar, a treballar i, si et queda una mica de temps, explica'ns per aquí com va aquest món...

Clidice ha dit...

Miquel Saumell moltes gràcies :)

Vicicle si no em conserva la lucidesa ell, difícilment me la conservarà qualsevol altre. :)

Evocacions moltes gràcies :)

Puigcarbó no em fa cap por, he passat per moltes empreses, sempre en llocs de responsabilitat i he vist coses força repugnants. Difícilment trobaré éssers humans d'un altre calibre. I gràcies :)

Aris hahahaha, si, només quatre anys. Això espero!

Galderich bé, la nostra executiva passa per ser de les més indisciplinades amb el partit, curiosament som gent molt disciplinada, ja ho veus. Diguem que ens costa molt això de combregar amb rodes de molí, potser per això hem aconseguit pujar i no fotre'ns de lloros com gairebé la majoria. Els de PxC, per a mi, no són polítics. Són un exabrupte social que cal tenir en compte (totes les veus són legítimes), però als quals se'ls ha d'educar amb l'exemple i demostrant que no tenen raó.

tirantlobloc espero no haver-ho de fer, el blog és de les millors coses que m'han passat en anys, i tot gràcies a vosaltres :)

Ángel tienes razón, me gusta perder el tiempo trabajando, sobretodo en grupo, soy muy gregaria. Y se hará lo que se podrá, o lo que nos dejarán, pero con ganas de hacerlo mejor y sin miedo a reconocer los errores. Que ya está bien de oscurantismo. Un abrazo :)

lolita lagarto moltes gràcies! :)

Allau t'estic buscant un càrrec d'assessor tipogràfic o de lectura de Dickens en la regidoria d'assistència social. Treballar poc i cobrar molt, si et va bé, ja m'ho diràs :P

Clidice ha dit...

Yáiza miraré de no avorrir-vos massa amb aquestes històries, que solen ser força feixugues. Ara, no dubto gens en que serà molt difícil que em tregui la mirada de blogaire :)

Geococcyx fascinant, el que es diu fascinant, potser no. Més aviat és un drama de dimensions còsmiques. Sobretot pel tarannà d'alguns dels implicats, que ja se sap, això és un poble i tothom ens coneixem. Tanmateix tinc tendència a somriure i posar cara de: "és que a mi, si no m'ho diuen en swahili no entenc res de res" i aviat es cansen. Després, més calmadets, potser fins i tot acabem parlant :)

òscar moltes gràcies! farem el que bonament puguem! :)

Girbén gràcies maco :) si s'escau i em deixen remenar alguna cirera, no dubtaré ni un instant en abusar de les meves coneixences per tal de poder dibuixar un poble millor. I a Esparreguera en tenim molta de natura, en un poble de més de 27 km2 i només amb un +/-20% urbanitzat. :)

La meva maleta calla, calla, que vosaltres vinga endrapar i xalar i jo amunt i avall de les meses :( znif :(

Carme els ideals sempre hi són, a més, l'avantatge en no haver estat força majoritària, és que els pots mantenir amb una certa dignitat. Bé, de fet, no hi hem renunciat mai. La prova és que durant quatre anys d'oposició se'ns han aprovat gairebé totes les mocions que hem fet, que no han estat poques. O sigui que, per aquí estic tranquil·la. Gràcies :)

garbi24 també se'm pot criticar, cal fer-ho, però les crítiques sempre haurien de comportar la solució als problemes, sinó poden ser una mica estèrils. :) i gràcies! :)

Clidice ha dit...

XeXu calla, calla, que ja ho diuen: la feina la fan els cansats. No em planyis, m'hi he ficat soleta :) les qüestions públiques (que no el funcionariat) sempre m'han interessat i, malgrat que sé que no serà moltes vegades agradable, té moltes compensacions també. Sobretot la de deixar de pensar en unitat i pensar en comunitat.

Pilar el paisatge, la distància, són essencials per poder trobar la pau i comprendre. És clar que va a caràcters, però per a mi sempre és important enfilar-me i fugir de la Terra Baixa :)

Alyebard el tinc pendent, ho reconec. Sempre m'ha agradat llegir sobre política i Mazzarino va ser algú amb molt de poder i molt important. Gràcies! :)

Vida si, ha estat el meu desig, o més aviat, la meva aposta. Tots provem de millorar el que ens envolta i cadascun trobem la fórmula que més s'adiu al nostre caràcter. A mi m'agrada treballar en grup i forçar el poder a canviar coses. Gràcies :)

Brian moltes gràcies. El vot, al nostre poble, ha estat un drama. Ara hi ha bufetades per veure qui mana amb qui, impossible cap coalició de menys de quatre partits. O sigui que serà molt difícil tirar-ho endavant. Es preveuen quatre anys molt difícils per tots plegats. Veurem que passa.

Vicicle hahahahaha, molt bo. Richelieu i Mazzarino, juntament amb Maquiavel, per exemple, sempre han estat denostats. En canvi són gent a la que cal tenir molt en compte, gent que va viure moments de tensions i lluites pel poder terribles i uns grans teòrics de la cosa pública.

Dan ai, si que em va la marxa, però aquesta potser no tant, el que passa és que comences un dia amb una cosa, després una altra i així fins que t'hi trobes de ple :)

Puigmalet gràcies! mirarem de treure-li la punta i el bon humor a l'assumpte per veure si hi ha res pel blog :)

Lluís Bosch ha dit...

Els polítics i les polítiques viviu una mala època, assitint a la fi d'un cicle. És curiós que celebreu uns càrrecs obtinguts amb una participació tan baixa. Però ja ho diu en Sartre: cadascú escull el seu càstig. Els resultats d'ERC són, en general, la fi de l'època de les franquícies de partits sense ideologia. Au, a gaudir del càrrec.

Elfreelang ha dit...

Doncs la meva enhorabona! això és implicar-se!

Clidice ha dit...

Elfreelang gràcies :) tots n'estem poc o molt i tots, o gairebé, fem el que podem :)

joan llort ha dit...

Pateixo per tú, la situació serà molt difícil i tensa, de cop els fatxes han doblat la seva presencia, PXC son perillosos, però més els que portem nom i cognom, salut una abraçada.

Clidice ha dit...

joan llort hola :) no hem de patir, el que ens cal, i tu ho saps tan bé com jo, i sobretot perquè militem en bàndols distints, és que la gent ens ha dit moltes coses en aquestes eleccions, entre altres ens ha dit que no tothom pensa com nosaltres i que ens cal entendre que tots els vots són legítims, com legítim és voler fer entendre el nostre missatge. Em nego a catalogar la gent que ha votat pels partits de dretes com a "fatxes" i prou, perquè això, aquest menyspreu, aquest reduccionisme, és el que està duent a tots els partits d'esquerres a fracassar estrepitosament. Alguna cosa haurem fet malament si la gent ja no se'ns escolta o pretén castigar-nos, no? La població ha votat anarquia, serà un període difícil i d'aquí quatre anys, potser, haurem comprès que la política és l'art del consens, de l'escoltar, del parlar, del convèncer i no del vèncer. Jo no tinc por, sempre n'he tingut més quan hi ha hagut majoria absoluta. Ànims! tot anirà millor.

joana ha dit...

Felicitats Clicide! Una meva amiga també serà regidora i un cop passades les votacions vam anar a fer un tram del camí de Santiago ...a reflexionar en silenci...que és el milllor!

Clidice ha dit...

Gràcies joana, potser m'hagués anat bé desaparèixer uns dies, però bé, no sempre es pot. Espero que li anés bé a la teva amiga i desitja-li ànims :)