divendres, 30 d’octubre del 2009

De lectures i llibres


Tinc al meu davant les dues revistes del Círculo de Lectores, en català i en castellà. A casa en som de fa més de 25 anys i ara, ja en fa uns quants, no en deixem de ser més per mandra que per una altra cosa, i perquè ens cau bé qui ens fa la comanda.

De llibres, que no siguin només pels estudis o especialitzats, només en compro jo i només en compro en català, en castellà només compro els que es publiquen en aquesta llengua, o les traduccions que em vénen garantides, no m'importa esperar-me a les traduccions al català o, a vegades, acabo claudicant en cas d'autors en què sembla que, passen els anys, i no sembla que hi hagi interès.

Ara fa un temps, però, que passo de mirar-me els llibres, m'angoixa que tots siguin "l'aportació definitiva o la nova veu del pensament a la literatura catalana, espanyola, europea, americana, mundial, universal ... i de part de l'estranger".

Compto i a la revista en castellà apareixen 200 títols i 160 autors, a la revista en català si fa no fa el mateix. Això cada dos mesos, amb una renovació força constant.

O sigui que les dues últimes comandes han estat una d'aquestes boles ecològiques que es fiquen a la rentadora i no cal ficar-hi ni sabó, ni suavitzant.

I funcionen! a casa ja fa mig any que no comprem sabons, i la roba ben neta que està! Això si, no és cap aportació al pensament ni a la literatura universals, però què voleu! podem creure que és una aportació a l'estalvi familiar i a l'ecologia.

No és per desanimar, però el que és jo, abans d'escriure un llibre m'ho rumiaria molt i molt. Petons per als escriptors i ànims! algun dia podeu ser això de "l'aportació definitiva ..." ;)

22 comentaris:

Sílvia Tarragó Castrillón ha dit...

Vivim en un món comercial Clídice, no ho oblidem.

Striper ha dit...

Potser aquestes boles van prou be pero de vegades som molt reticents a canviar lo que venim fen fins ara.

Sergi ha dit...

I al Círculo de Lectores venen boles ecològiques d'aquestes? Caram, que tenen com un 'mercadillo'?

Montse ha dit...

De veritat que funcionen?
ÔÔ
a mi em sona a "camama", ja veus tu que desconfiada, però si ho dius tu...

Allau ha dit...

Però tu ets del "Círculo" o de la "Bola de Lectores"?

kika ha dit...

em sembla que m'hi acostumaria molt ràpidament a la bola... i no es pot comprar en cap altre lloc?

Lluís Bosch ha dit...

Puc certificar que les boletes de rentar funcionen a la perfecció, i tenen una vida útil llarguíssima. Conceptualment doncs, una boleta d'aquestes té un valor superior al d'un polític de partit majoritari.
Bromes a banda, el detergent és prescindible. S'han inventat d'altres sistemes de neteja que tampoc no aconsegueixen arribar a ser coneguts... per què deu ser?

Xavier Aliaga ha dit...

Hola Clídice. Ja que estàs en Cercle de Lectors, prova amb una traducció al català de "Vida i destí" de Vassili Grossman, editada per ells. L'estic acabant i em sembla majestuós.

Em miraré això de les boletes de rentar...

Salvador Macip ha dit...

Realment dones uns ànims... Ja ens veig a tots els escriptors reciclant-nos d'aquí quatre dies en fabricants de boles ecològiques de rentadora.

Cris (V/N) ha dit...

Jo també n'utilitzo una des de fa no res, però com suposo que és de mala qualitat, per provar-la, també hi afegeixo un pèl de sabó, i si noia, queda la roba molt i molt bé.... Suposo que compraré la original i cara, per que no és cap enganyifa :)

A casa he sigut de Círculo de tota la vida, ja des de la època de l'avi, que m'hi va aficionar.... Des de fa un parell d'anys m'en vaig desdir, massa cars, quan no estas per "malgastar" en certs capricis i tens lectura acumulada fins que em jubili ;)

Unknown ha dit...

Mira per on ara m'acabes de donar un motiu per millorar la llista de "petites coses" que faig per perjudicar menys el medi ambient:

Comprar boletes per rentar.
I seguir anant a la biblioteca per als llibres que llegeixo.

rits ha dit...

aquest estiu dues persones me'n van parlar, però no m'acabaven de fer el pes. encara em sorprén!
ho haurem d'apuntar!

De Círculo de lectores també en vaig ser un munt d'anys i també intentava sempre agafar la comanda de llibres en català. Me'n vaig desfer en el moment que el nostre venedor ho va deixar, doncs també hi continuàvem per ell.

Garbí24 ha dit...

A casa les boles també funcionen de meravella, igualment que les de rentar que ja fa quasi un any que renten, tot i que no fan miracles amb les taques, però la roba normal queda bé.

Boni ha dit...

Doncs jo crec que la bola és doncs això...una bola...vull dir una trola,gòfia,butllofa,conte,enganyifa,fal·làcia,garrofa,guatlla,història,invenció...has provat de rentar la mateixa roba sense aquesta bola de marres?

Salut

Galderich ha dit...

En una època de crisi i et poses a boicotejar els escriptors (ho sento Salvador, la Clídice és cruel!) i els fabricants de detergent!!!
Un escàndol!

PD. Per cert, em recomanes la bola?

Clidice ha dit...

Si SILVIA quan sento parlar del "mercat del llibre" penso que no té res a veure amb la literatura.

STRIPER sempre hi som a temps de canviar coses, només cal ser una mica imaginatiu ;)

Si XEXU, cada dia tenen més coses com pel·lis, música i rareses de ferreteria com aquesta :)

ARARE ja m'ho han dit que són una camama, no sé que passaria si només ho rentés amb aigua, però la roba surt neta, segur.

ALLAU m'has fet riure tot el dia, molt agut ;)

Si KIKA, em penso que si, però al Circulo era més barata :P

Doncs LLUÍS potser perquè no "convé", com el cotxe elèctric o la rentadora sense aigua ni sabó, que ja existeix i ningú comercialitza.

Ho miraré XAVIER, queda anotat, gràcies :)

SM no ho sé, la veritat és que veient 200 títols cada dos mesos, gairebé diferents molts d'ells, fa com un cert vertígen no creus? Tu ets autor, millor que tu ningú ho sabrà :)

Hola CRIS, prova-la sense sabó, si és una enganyifa funcionarà igual i aleshores demostrarem que, en realitat, el que renta és l'aigua i no el sabó :)

Què bé EULÀLIA, tan amb bola com sense, ens cal pensar en totes aquestes coses :)

RITS jo tampoc m'ho creia, però no hi ha cap diferència. Bé, si, al no fer servir sabó ni suavitzant les gomes de la roba duren més :)

Home GARBI24 fins i tot amb sabó les taques sempre s'han hagut de rentar a part :) Em sembla que també n'hi ha d'això pel rentaplats, però no em facis cabal que jo de rentaplats no en tinc :)

Bé BONI, imagino que ho saps de bona font, jo no ho sé pas, sé que es diu que no funciona, i no he provat de rentar sense, potser ho provaré. En tot cas, sense sabó també es renta :)

GALDERICH jo sóc perfectament feliç amb ella :) a més, com a bona al·lèrgica qualsevol cosa que m'estalviï de fer servir productes químics em salva la vida :) I no sóc tan mala persona, que el Salvador si que ens farà "l'aportació definitiva ..." ;)

kweilan ha dit...

Es pot comprar a diferents llocs. Jo la tinc i és supercòmoda.

Anònim ha dit...

No ha estat sempre així? Crec que en llibres, en cotxes, en informàtica, cada cosa nova és un avenç significatiu... Com cada poble que sempre té la plaça més... Porxada o amb més finestres, amb més plataners, amb el banc més... O el rellotge...
Lo de la bola de moment no la compraré, que part de les meves garrofes venen del món del detergent!

Bon cap de setmana!

LEBLANSKY ha dit...

Tan malament va el Círculo de lectores que per millorar resultats ha de vendre la bola màgica aquesta? Perquè sona a això, a bola màgica que ningú sap massa bé què fa o què té per deixar la roba neta i com és que dura tant. Misteris de l'ecologia? En conec uns quants d'artefactes així: la bayeta mágica, la polsera magnètica, el líquid ecològic netajapsicines... Espero que la bola aquesta no sigui un timo més.

LEBLANSKY ha dit...

Ep, que amb la història de la bola, he deixat de dir el més important: estic d'acord amb la teua crítica al mercat del llibre. De vegades, per trobar literatura a una lliberia has de fer un esforç important.

Carme Rosanas ha dit...

Doncs m'hauré de comprar la bola, ja fa dies que ho penso, que s'ha de provar!

Clidice ha dit...

A mi també em funciona KWEILAN

Vaja RAMON deus tenir el "corassón partío" :P

M'ha agradat molt la teva forma de veure-ho LEBLANSKY, últimament m'angoixo força a les llibreries :(

CARME és una decisió que val la pena, al menys a casa, i som 6, funciona :)