dijous, 2 de juliol del 2009

Quaderns de vacances: publicitat i gènere

Publicitat per a homes heterosexuals
de motor.es


Publicitat per a homes homosexuals

Publicitat per a dones


(N.B. fa una ràbia tan rabiosa que sort que no tinc bat de beisbol)

Encara bo que alguns hi pensen, però s'ha quedat aquí
Tot i que, per aquí, també ha passat el fotoxop: on és la cel·lulitis?

48 comentaris:

Ramon ha dit...

Si la qüestió es impactar al públic objectiu (o target si volem ser més moderns). Que estiguis present en la ment del consumidor.

Encara que hi estiguis amb un bat de béisbol!!!

Clidice ha dit...

Però no deixa de ser curiós com el "glam" i l'eròtica s'adreça a una franja de la població (més o menys la meitat) siguin de la inclinació sexual que siguin i la més prosaica a l'altra meitat, o no? (de fet sé que si perquè hi ha molts estudis al respecte, o sigui que faig trampa)

Thera ha dit...

Ja fa temps que me n'he adonat d'aquesta qüestió i personalment m'indigna força, estic d'acord. Perquè a les dones heterosexuals no ens fan publicitat amb un bon tros d'home?!? No... si volem gaudir de bones vistes ens hem de solidaritzar amb la publicitat dirigida al public homo. És així.Resignació...

Clidice ha dit...

Thera, hola :) la publicitat no té gènere ni ànima, per tant sempre s'adreça a les butxaques més ben proveïdes i els homes, hetero o homo, són els que les tenen més ben proveïdes, en això no hi ha variació possible i és un llumet vermell que no tothom vol veure ...

òscar ha dit...

la campanya de dove la trobo pionera i senzillament genial. cal felicitar a l'equip creatiu però també a la direcció d'una marca que va creure en l'aposta. i, massa cops, les grans empresses als publicistes ni se'ls escolten.

Fina ha dit...

Demà entraré a comentar, ara no puc deixar de mirar la segona fotografia perquè m'està fent pensar el que diré. :-)

Allau ha dit...

La publicitat homo masculina és cosa de fa quatre dies; però és cert que sembla que només, els homes, independentment de les tendències, tinguem desitjos. Les dones amb un pot de detergent ja estan més contentes que un gínjol ;p

Però, seriosament, no s'han adonat aquests fotuts publicistes que hi ha moltes dones que treballen i que decideixen alguna cosa més que quins "polvos" cal comprar?

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Doncs jo no dec ser públic objectiu de cap campanya: a mi em farien comprar el que volguessin si m'ho oferien les Tres Gràcies de Rubens. (S'admeten bones imitacions, perquè els de Dove s'han quedat curtets).

Sandra D.Roig ha dit...

Absolutament tot esta dirigit, cap aquest tipus de públic.
Una companya de feina, s'ha esborrat de MAPHRE per la publicitat d'un Callcenter, jeje.
Jo he deixat de consumir marques com Una de pa integral, en la que la pregunta es:
-que harias si te pillara el verano ahora?, resulta que despullen a dos dones i a l'home no li arriba l'estiu.
El millor al cap i a la fí, NESCAFE. i Caixa Catalunya. jejeje.si jo puc fer moltes coses alhora, tu també.
:)

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Ostres Clidice, m'ha sortit un cartellet que diu que has d'aprovar els comentaris!
Ja ho tenies així?
Buff, no m'agrada.
Però tu manes al teu bloc.

Francesc Puigcarbó ha dit...

as mi les fotos del Dove m'agraden, son senyores normals, una mica plenetes com ha de ser, atès sinó sembla que et caigui el sant crist a sobre. Tot i així estic d'acord amb tu que aqui també hi ha foto shop. El dia que inventin un foto shop portàtil per corretgir la teva imatge en directe i sobre la marxa mentrevas pel carrer, hauràn descovert la sopa d'all i la manera de guanyar molta pastarrufa gansa.

gatot ha dit...

veus? Clidice? has retroalimentat l'entusiasta participació a comentar-te a base d'imatges i conceptes que són les que i els que critiques...

si fossis una dona valenta... posaries la foto del teu canalillu i llavors si que se't dispararien les estadístiques!!!! :)
i a més, sense vendre res! :D

va, va... jajajajaja

petons i llepades sense propagandes!

Clidice ha dit...

ÒSCAR, llàstima que sembla que la cosa s'hagi quedat aquí, no es veu gaire evolució.

FINA, no em mouré de lloc, a la teva disposició (a veure quina una te'n penses^^)

ALLAU, els publicistes saben que una parella homosexual d'HOMES, amb dos salaris d'home i sense càrregues familiars, són els que més gasten. No és una crítica, és una constatació. I les dones (hetero o homo) n'hi ha algunes que si que treballen a canvi de bons salaris, però només algunes i, normalment, tenen càrregues familiars en format fills. És "u ke ni a".

XIRUQUERO, ets la gran esperança blanca de les dones! gràcies! :P sobre els comentaris et diré allò tan suat: ja se sap, les dones que tot ho volem controlar ^^

PAPALLONA, la publicitat dirigida a les dones sempre explota el SENTIMENT DE CULPA PER NO SER "PERFECTA". Això cal remarcar-ho.

FRANCESC, els senyors que necessiten senyores perfectes ... que comencin a fer cua, mentrestant benvinguts els adorats miops que busquen dones existents i no passen tanta gana ;P

Clidice ha dit...

GATOT, GATOT
que et mereixes un clatellot
i jo un castanyot
per un rodolí tan suadot

XDDDDD

Servidora no té "canalillu" que l'avi era de Castelló de la Plana i em va deixar ... la Plana ^^ Si vols penjo una foto del meu bíceps dret, que està més desenvolupat que l'esquerre, però no sé si tindrà el resultat esperat (huahuahuahuahua)

gatot ha dit...

un dels primers post teus que vaig llegir, Clidice... deixaven força clara la teva orografia...

si fossis valenta i decidida, o posaries foto del canalillu -que tothom, fins i tot jo fent un esforç manual aconseguiria- o de la reguera, que pel cas pot ser encara més estimulant...

:)

il facto é: provocadora com ets, no t'atreveixes a dur la provocació a les darreres conseqüències... i ni t'ho retrec, ni t'ho reclamo... només ho constato i suggereixo; el teu bíceps segur que és interessant... per a un anatomista... però creus que serviria per vendre molt de gel de bany?

petons i llepades orogràfiques!

Clidice ha dit...

Bé, en tot cas Gat (que si fossis dona series gata ... maula) el "canalillo" de la Clídice és un algoritme (o "quelcomritme" com li he llegit a l'ALLAU, crec) i la massa grisa que li dóna vida no està gaire per aquestes labors ^^ Exhibicionisme de neurones, sí. Del "body serrano", no cal :P

gatot ha dit...

okis... entès i pillat! i retiro lo de què no siguis valenta per fer-ho -que no deixava de ser un provocació més- perquè sobretot, respecto la llibertat de tothom de fer el que li sembli a casa seva...

jo tampoc ensenyo la reguera al meu blog personal, tot i haver-la ensenyat, per davant i per darrera al blog eròtic... i és que en aquest cas, m'estimo el meu cos tal com és... sense pretendre res ni fer-me'n complexes...

però sobretot respecto la decisió de cada un de fer amb el seu cos i amb la seva neurona el que més li plagui;

petonassos respectuosos!

Clidice ha dit...

Gràcies GATOT per fer "bondat" :D

Galderich ha dit...

La publicitat és publicitat i no canviarà perquè els interessos són molt profunds.

En el que sí que et dono la raó és en el tema de per què les dones sempre sortiu com unes tòtiles!

Clidice ha dit...

Res és gratuït, i menys en publicitat GALDERICH, a les femelles de l'espècie se'ns visualitza com a: 1. florers, 2. mares abnegades, 3. tòtiles menors d'edat (mental). Per què serà? Curiosament, el món de la publicitat (on tothom és tan guai i tan ultramodern), és un dels llocs més masclistes amb que he topat (tan homes com dones), per no parlar del món de l'empresa i els seus dirigents, els seus clients.

Allau ha dit...

I venia jo pensant, clidice, que als homes (crec) no ens molesta gaire que ens cossifiquin a la publicitat. Potser ens fa gràcia per la novetat? I això que, encara que et costi molt de creure, no m'assemblo gens als mossos de la foto.

Opinions?

Clidice ha dit...

Vaig tenir un professor d'art modern que deia (i suposo que encara diu) que els museus eren "antres de pornografia i pederàstia". Essencialment estic d'acord amb ell. La publicitat n'és hereva, com és allò? "Un bon publicista és aquell que afusella amb més gràcia"? La qüestió és que de les reivindicacions feministes dels 60-70 (moltes revisables, per suposat) el pèndol ha anat a parar a l'altra banda i hem reculat una pila d'anys, ens hem (han) cossificat i encasellat en rols perpetus i, el que és pitjor, no ens n'adonem.

El col·lectiu homosexual està molt cofoi quan "se l'accepta en la societat" sense adonar-se'n que no fa res més que integrar-se en un sistema que denigra la persona per damunt de tot. No fa gaire, parlant amb un amic homosexual, em declarava estar esgotat d'haver d'estar "sempre perfecte" perquè sinó no podia establir relacions, estar esgotat perquè semblava que en el seu ambient només hi pivotava el "sensualisme més desenfrenat", que volia ser normal i prou, volent dir que volia viure la seva opció sense que fos el leit-motiv de la seva existència, que era quelcom més que un homosexual.

Doncs això.

Allau ha dit...

Jo no em referia específicament als homos, sinó als homes en general.Potser m'equivoqui, però entre els homes heterosexuals aquesta publicitat no l'incomoda, en el pitjor dels casos miren a una altra banda.

I de gais, no som tots iguals, a mi i a d'altres que conec l'aspecte físic és secundari o almenys gens convencional.

Clidice ha dit...

Com vols que incomodi als homes. Se'ls diu: "t'agrada conduir?" i només es veu un braç pelut, relaxat, movent-se amb el vent a la finestreta d'un cotxe de preu. Li estàs dient: tu manes, tu domines, tant li fa si fas una panxa cervesera que fa vomitar, tant li fa si duus perruca, les dents brutes, les ungles dels peus que semblis un aligot ... ets un mascle que condueix relaxat un cotxe de preu i després, vindrà una tia-buenorra, s'abaixarà la cremallera d'una granota de pell hiperajustada i et preguntarà si ets en Jacqs. "Ets el puto amo xaval!" I et sembla que cal que es queixin?

Clidice ha dit...

Per dir-ho ras: els missatges publicitaris no es fan pel cervell, es fan per l'engonal.

Galderich ha dit...

Aquesta frase ho resumeix tot!
M'ha agradat molt també la frase que els Museus són "antres de pornografia i pederàstia".
Les haurem de passar als del Diccitionari

Clidice ha dit...

Gràcies GALDERICH, hi ha un moviment, les Guerrilla Girls, http://www.guerrillagirls.com/, que deien que per a entrar en un museu una dona havia d'anar en pilotes, perquè com a pintora o escultora o tenia cru, en canvi com a dona despullada motiu d'un quadre n'eren la majoria. Fins i tot s'ha fet algun estudi de quants nuus femenins (o masculins) són plenament justificats en una obra d'art. I no s'hi val a dir allò de la "bellesa bla bla bla" que és al que ens han acostumat.

Clidice ha dit...

Agh! falta d'ortografia volia dir "ho tenia cru", perdó.

Anònim ha dit...

La gràcia de la publicitat de Dove, és fer el mateix que els altres sense que us ofeneu, perquè... no deixa de ser un de Benetton on surt una dona de cada color, amb una posició molt ben estudiada...

Jo sincerament no les veig tan normals... aquestes dones!!!

I si que deu estar pensada amb l'engonal, suposo perquè poques vegades comprem amb el cap...

Jo no he vist gaires envejes perquè un sigui més llest que un altre...

Clidice ha dit...

Justa RAMON! amb aquest anunci em pregunto: on és la cel·lulitis? i els grans, i les pigues? I ... és com els modistes que diuen que no faran servir més models anorèxiques, ho fan per consciència o ho fan perquè així surten més als medis?

I en això de la intel·ligència sempre recordo una frase d'una monja: "Vilardosa, una mujer que lee no se casa". L'exhibició de la intel·ligència sempre s'ha associat a valors negatius: orgull, presumpció ... tot molt des d'una òptica religiosa, perquè la intel·ligència és perillosa, pot qüestionar com alguns es guanyen les garrofes no?

Miquel Saumell ha dit...

Clidice,
Fa anys vaig decidir que quan no m'agrada un anunci en el sentit que expresses al teu blog:
1/ deixo de ser client de l'empresa.
2/ ho explico als meus familiars, amics i coneguts i els invito a fer el mateix.
3/ ho comunico a l'anunciant amb un curt email (“vostès han perdut un client”).
Normalment no em fan punyetero cas però em quedo més descansat.

Unknown ha dit...

Buuuf, Clidice, quin post i quin munt de comentaris!
M'ha agradat la frase "Per dir-ho ras: els missatges publicitaris no es fan pel cervell, es fan per l'engonal." Jo afegiria que es fan també per la butxaca. Perquè l'engonal no és sinó un mitjà per arribar a al butxaca. L'objectiu de la publicitat -no cal oblidar-ho mai- no és fer art: És vendre, vendre com més i millor. I si per això ens cal ser masclistes, apa-li! no cal trencar llances ni res. El que cal és fer un missatge que vengui. I punt. M'has recordat que ara fa uns mesos vaig parlar de la publicitat de detergent a Publicitat "intel·ligent". Ens agradi o no la publicitat pretén vendre. I nosaltres mateixos comprem per ves a saber quins impulsos, tot i que davant d'un anunci ens revel·lem de forma racional.
Efectivament res no és gratuït en publicitat, i aquests masclistes de màrqueting sembla que, malauradament, saben el que es fan.
Ens cal canviar la societat. No la publicitat.

Clidice ha dit...

No deixa de ser fotut això de predicar al desert oi MIQUEL? però com bé deia la Mafalda: "un mosquito no puede parar un tren, pero puede llenar de ronchas al maquinista" :)

Clidice ha dit...

Hola EULÀLIA, la veritat és que la gràcia del post són els comentaris, jo només he posat l'esquer :)

Recordo que, quan vaig visitar Versailles, al jardí hi havia un racó amb una columnata de marbre i el guia ens va explicar que aquell racó era un "anunci" de l'època, perquè el reietó de torn duia allí als aristòcrates i reis d'altres països perquè, tot admirant el racó, compressin marbres francesos. Sempre estem a la mateixa.

Clidice ha dit...

Eulàlia, molt bo el teu post i bons els comentaris també, com no podia ser altrament :)

Tinc un amic de 26 anys que un dia em diu: "vaig a prendre'm un nanamel", i jo "i perquè prens nanamel?" i ell "per les defenses" i jo "què estàs malalt?" i ell "no, però per si de cas". Algú em pot explicar com un noi de 26 anys, sa, intel·ligent, llicenciat en Física, és capaç de dir que cada dia es pren un "nanamel" per les defenses? quines defenses?

Fina ha dit...

Això ho hauria de contestar un científic. Jo es que avui no porto el dia seriós, ho sento. :-)

Francesc Puigcarbó ha dit...

En Gatot que diu lu del canalillo, m'ha fet venir al cap que ahir vaig penjar a Collonades l'ùltim concurs de Chanel 4 a la Gran Bretanya. Perfect Vagine, a la recerca de la vagina perfecta a base d'operar o jo que sé. Hi ha videos al Youtube però com són per adults vaig deixar l'enllaç i la veritat és que no el vaig mirar. Com diria la Patrocinio, verge de la vera creu.

Clidice ha dit...

Ja ho veig FINA ja :P ves passant hihihihi

FRANCESC ja no saben com insultar-nos, marededéusenyor! i que la gent compri, és que em costa molt d'entendre!

Boni ha dit...

Ho sento,potser no queda bé dir-ho,potser és masclista,potser seria més enrotllat si digués una altre cosa,però la primera.....m´encanta!!!!

Salut

Clidice ha dit...

Normal BONI ho fan perquè sigui així, ara bé, quantes noies com aquestes coneixes? si no et mous pel món de la publi o de la moda, és clar. I segurament que la segona encanta als homes homosexuals, això és evident. Han aconseguit el que volien: anar directes al teu engonal. No té cap més secret :)

Isabel de Yzaguirre ha dit...

Jolines, "Clidi", quaranta cometaris!!! Nena, quina canya, tu vals!
:)

Clidice ha dit...

Gràcies ISABEL, és el personal que és una canya! costa de creure que amb tanta gent intel·ligent això no es vegi reflectit en la classe política. Definitivament: al·lucinant! :)

Júlia ha dit...

El fet és que els de DOVE d'abans tenien un ventall molt més ampli, amb senyores molt més maduretes i cel·lulítiques, els deuen haver censurat?

Clidice ha dit...

No ho sé Júlia, aquesta foto, per exemple, està molt retocada. Segurament devien veure que tampoc venien tant, malgrat que, a partir d'aquesta campanya, ja se'ls ha quedat l'etiqueta d'empresa "conscienciada" i aquest és un capital important. També depenen aquestes coses dels equips directius que, a vegades, són uns o altres i canvien les polítiques d'una manera increïblement ràpida. El cas és que una flor no fa estiu i en publicitat, com en tantes altres coses, mai és estiu :(

Ferran Porta ha dit...

No em negaràs que la foto per a homes gais no és la millor de totes, de carrer. Quin bé de déu de senyors! ;-)

Clidice ha dit...

Ferraaaaan Ferraaaaan ca te pierdeeeees ;P Tens raó, quina pila de carn mal aprofitada! huahuahuahuahuahuahua ^^

Fran ha dit...

Hola,

La foto de KIA, es propiedad de motor.es te pido que nos pongas un enlace en este post, indicando la fuente.

Gracias

Clidice ha dit...

Senyor Fran té tota la raó i, per això, ja està fet.