divendres, 10 d’abril del 2009

La Informàtica que em mana


Recordo amb força carinyo quan, ara deu fer uns 25 anys estudia

Recordo amb força carinyo quan, ara deu fer uns vint-i-cinc anys estudiava informàtica: Sistema Operatiu, Lotus 123, Word Perfect i dBase III. Encara conservo en funcionament la meva base de dades de llibres en dBase III, pesa molt poc i té aquell aire retro que m’encanta: use biblios, index biblios, display all ..., append, ctrl+fi ..., quit. Després ja no he usat més les bases de dades perquè el meu món es va convertir, com qui no vol la cosa, en un full de càlcul. De tota manera he d'acceptar que crec que la forma de visualitzar l’estructura de l’ordinador en S.O. ha acabat configurant-me. Aquella C: i tot de carpetes, sub carpetes, sub sub carpetes penjant en format arbre. Tot net i polit, endreçat, impecable. El meu pensament sempre tendeix a regir-se sota aquests principis. Fins i tot amb la possibilitat d’afegir un altre disc dur o fer una imatge en un de sol i tenir-ne dos, amb perifèrics diversos, cd’s, discs durs externs, pen-drives ... Emocions, actes, persones, amors, indiferències ... cadascú té la seva carpeta, tot perfectament retolat, encasellat, separat i agrupat segons un criteri que he anat forjant amb els anys. Com que sóc multitasca moltes vegades treballo amb força carpetes obertes, algunes d’elles es comuniquen, d’altres es mantenen a la fosca, en l’anonimat més prudent. Reconec que hi ha dies que no em veig en cor d’obrir-ne gaires, d’altres la meva pantalla és una orgia de pestanyes intermitents que reclamen la meva atenció i jo, com un director d’orquestra borratxo de la seva pròpia capacitat, obro i tanco, responc, accepto, denego, baixo, pujo, gravo ... encara que, cal anar amb molt de compte perquè, quan rumies massa, sempre pots tenir la temptació de fer un Deltree ...

3 comentaris:

Marta Contreras ha dit...

Jo també he estudiat informàtica. I m'he vist tan reflexada en el que acabes de dir... fins i tot, en el deltree, que he estat a punt de fer en més d'una ocasió.

Clidice ha dit...

Quins temps aquells del sistema operatiu oi? enyoro una mica allò i el molt a punt que vaig estar d'estudiar programació ... sempre m'han fascinat els algoritmes, però mira, coses que passen, vaig seguir per una altra banda :)

gràcies pel comentari, segurament ets de les poques persones que han entès el sentit del post :)

per cert, enveja cotxina el teu bloc de Nova Zelanda eee ;P

Manel Aljama ha dit...

Tens un blog exquisit. Ha estat un gran descobriment. He volugut començar per aquest post. El teu text m'ha fet evocar un passat no tan llunyà on WP o Lotus eren encara els millors al 1991, tan sols uns 18 anys (res!). Si jo vaig aprendere USE..., LIST FOR...

Manel
(http://elviatgerdeleslletres.blogspot.com/)